Cadillac STS hellitab juhti
sõidumugavus, stiil, varustus kütusekulu, väike pakiruum
Cadillaci luksussedaan STS tunneb end Eesti teedel koduselt: sõit on mugav ja kindel. Juhi hellitamisega kokku hoita, autol on isegi roolisoojendus, rääkimata istmete omast.
Mudeliaastaks 2006. tehti STS-ile pisitäiendusi varustuses. Näiteks lisandus võimalus kaassõitja turvapadja väljalülitamiseks, võeti kasutusele neli uut värvitooni ja suurendati lubatud haagise massi 2267 kilogrammini.
Olgu lisatud, et nüüd ja edaspidi käib jutt STS-i n-ö Euroopa variandist. Ameerikas tähendas mudeliaasta vahetus ka nelikveo lisandumist V-6-mootoritega versioonide lisavarustusse.
Kindad käest!
Väga mõnus on tulla paarikümnekraadisest pakasest, käivitada (võtmega kohmitsemata) nupust mootor, lülitada sisse roolisoojendus ja mõne hetke pärast alustada sõitu labakuteta. Selles mõttes võib roolisoojendust suisa ohutusvarustuseks nimetata, et külmast kangete käte ja paksude kinnastega juht pole kindlasti parim juht.
Tuleb siiski märkida, et istmesoojendused ja roolisoojendus ei kuulu 747 500 krooni maksva baasversiooni varustusse. Prooviautol, V-6-ga Sport Luxuryl (hind 809 000 krooni) olid aga nii need kuid ka tagaistmesoojendused põhivarustuses.
STS-i juhikoha kasutusmugavus ei jäta ruumi norimiseks. Helisüsteemi nupud on toodud roolile, kliimaseadme juhtimine koos valitud temperatuuri näiduga on keskkonsooli alaservas, audio-videosüsteem puutetundliku ekraaniga kõige tipus. Tagaistujad saavad omaette paneelilt ise sisse lülitada nii tagaistmesoojendused kui ka reguleerida küttesüsteemi.
Näidikupaneelil valitseb samuti kord. Juhile ei pakuta midagi üleliigset, kuid samas on huvi korral võimalik parda-arvuti vahendusel kuvada klassikaliste osutitega spido- ja tahhomeetri all paiknevale ekraanile nii rehvirõhud kui ka aku laadimispinge.
Ruumi jätkub peaaegu viiemeetrises autos kõigile piisavalt. Küll on aga pakiruum auto kohta tilluke, vaid 390 liitrit. Olgu võrdluseks lisatud, et BMW 5. seeria sedaanil on sama näitaja 520 liitrit.
Suur kütusekulu
3,6liitrine V-6-mootor arendab 257 hobujõudu ning maksimaalne pöördemoment on 342 njuutonmeetrit. Mõlemast näitajast on ligikaudu 1,8tonnise tühimassiga auto liigutamiseks piisavalt. Kiirendusaeg on 7,4 sekundit 0–100 km/h. Koostöös viiekäigulise automaatkäigukastiga sujuvad möödasõidud vaevata, mootor on vaikse käiguga ja vibratsioonivaba.
Küll aga tahab jõuallikas Euroopa konkurentidest tihedamini tankimist. STS-i keskmine kütusekulu on 12,4 liitrit sajale kilomeetrile, lähedaste näitajatega BMW 530i-l automaatkäigukasti puhul 9,3 liitrit / 100 km.
Valiku teine võimalus on V-8 Northstar 325 hobujõu ja 14,4liitrise keskmise kütusekuluga sajale kilomeetrile.
Muutuva jäikusega amortisaatoreid (Magnetic Ride Control) pakutakse vaid suurema mootoriga versioonidele, kuid lihtsamagi vedrustusega STS-i seadistus sobib Eesti teedele hästi. Auto on kindla käitumisega, kuid mugav. STS ei ole kindlasti sportlik nagu BMW 5. seeria, kuid ka mitte kohmakas. Mõnus, et läbida pikki vahemaid mitte just peegelsiledatel teedel.
Müraisolatsioon on hinnaklassi vääriline. Kas 15 kõlariga Bose helisüsteemi või siis hoopis vaikust (muidugi mitte absoluutset) saab nautida ka talverehvidega sõites.
Mugav ja stiilne auto, mille kütusekulu on Euroopa rivaalidega võrreldes liiga suur.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind809 000 kr |
MootorV-6, otto 3564 cm3 |
Võimsus189 kW (257 hj) 6500 p/min |
Pöördemoment342 Nm 3200 p/min |
Käigukast5käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus7,4 s |
Kütusekulu12,4 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |