Suur nagu Toyota Yaris

kasutamislihtsus, sõidumugavus, kütusekulu hind

Toyota Yarise kasvanud mõõtmed ei tähenda ainult lahedamat äraolemist, vaid ka paranenud sõiduomadusi.

Mitte et eelmine Yaris poleks olnud korralike sõiduomadustega − kindlasti oli −, kuid uue Yarise mugavus ja juhitavus on liialdamata juba järgmise suurusklassi ehk nn Golfi-klassi tasemel. Pikkusesse lisandunud 11 cm ja 9 cm pikem telgede vahe annavad panuse nii sõiduomadustesse kui ka juhi ja reisijate lahedasse olemisse.

Ka tagaistmed on liigutatavad

Insenerid tõid auto sõitjateruumi piltlikult öeldes ettepoole: kui panna uus ja vana Yaris kõrvuti, on uue esiklaas 12 cm eespool. Seegi võte mängib rolli avarate olude loomisel sõitjateruumis.

Nii esi- kui ka tagaistmete padjad on paigutatud kõrgemale, sisenemine-väljumine on hõlpsam, isteasend mugav. Kuna auto on ka kolm sentimeetrit kõrgem, pole pea laes keskmisest pikematelgi reisijatel.

Muide, ka tagaistujatel on võimalus seada seljatoenurka ning nihutada istmeid tervikuna ette- ja tahapoole. Reisijate mugavust suurendab ka sile põrand: väljalasketorustiku nutikas paigutus võimaldas kõrge kesktunneli kaotada.

Kahekorruseline pakiruum võimaldab pakkide paremat organiseerimist, väiksemate esemete tarvis leiduvad laekad alumisel korrusel. Kui tagaistmed on kõige eesmises asendis, mahutab pakiruum 363 liitrit ja põrandapinna pikkuseks on üle poole meetri. Istmete kokku-klappimine on ülilihtne: seljatoel asuvale nupule vajutades tuleb see lihtsalt alla keerata.

Seesama lihtsus jätkub juhikohal, ehkki esmapilgul võib see, tõsi, keskel asuvate digitaal-sete näidikute ja püstjalt asetatud nuppude tõttu võõrastav tunduda. Kui aga kasutamiseks läheb, siis on keskkonsoolil asuvad küttesüsteemi nuppud ja raadioklahvid käepärased. Audiosüsteem on samuti uus, näiteks suudab CD-mängija mängida ka MP3- ja WMA-faile.

Digitaalne näidiku­plokk on hästi loetav ja istutatud nii sügavale, et lihtsalt ere päikesepaiste selle nägemist segama ei pääse, kuid madala ja n-ö õige nurga alt paistva tugeva valguse puhul läheb pilt kirjuks.

Alla viie liitri sajale

Proovisõiduautolgi olnud 1,4liitrine diiselmootor kulutab saja kilomeetri läbimiseks keskmiselt 4,5 liitrit kütust ja kiirendab Yarise 0–100 km/h 10,7 sekundiga, olles kolmest jõuallikast koosneva valiku kõige jõulisem ja samas säästlikum valik. Valikus on veel liitrine ja 1,3liitrine ottomootor.

Diiselmootori 90 hobujõust ja 190 njuutonmeetrist piisab nobedateks möödasõitudeks ja särtsakaks kohaltvõtuks. Tõik, et momendihari on saadaval juba alates 1800 pöördest minutist, tähendab maakeeli, et auto on kiirenduseks valmis igas vähegi normaalses sõiduolukorras.

Kui tühikäigul on nn diislitiks mõõdukalt kuulda, siis pöörete tõustes see kaob. Tähelepanuväärselt vaikse sõitjateruumi põhjusi tuleb otsida ka õnnestunud aerodünaamikast (õhutakistustegur on 0,30), viimane mängib olulist rolli ka sõidustabiilsuses suurematel kiirustel.

Maanteetempos, rääkimata linnast, on Yaris kindlus ise. Kui 600kilomeetrine ring oleks väikese auto roolis enamasti kurnav ettevõtmine, siis uue Yarise puhul pole kurtmiseks vähimatki põhjust.

Kindel juhitavus

Reipana püsimises on lisaks vaiksele ja mugavale sõitjateruumile oluline vedrustus- ja roolisüsteem. Kas tuleb autoga võidelda või saab end vabamalt tunda? Yarise uus esi- ja tagavedrustus, samuti Avensiselt võetud EMPS elektriline roolivõimendi tagavad stabiilse ja rahuliku mineku.

Vedrustus on mugav, kruusateed uus Yaris ei karda, kuid samas on auto juhitavus kindel. Roolitunnetus on samuti igati korralik, sõiduk ei reageeri juhi liigutustele üle ja viimasele on loodud eeldused mitte eksimiseks.

Tootja andmetel on näiteks diiselmootoriga Yarise hooldusaeg vähenenud 38 protsenti. Kui eelmine Yaris pidi 100 000 kilomeetrise läbisõidu jooksul veetma hoolduses 6,8 tundi, siis uus 4,2 (kui autol on õli seisukorda jälgiv süsteem, siis 3,6 tundi).

Yarise hinnad algavad 169 900 kroonist.

Mugav sõita ja lihtne kasutada. Kütusekulu on väike, kuid hind mitte just odav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind229 800 kr
MootorR-4, diisel 1364 cm3
Võimsus66 kW (90 hj) 3800 p/min
Pöördemoment190 Nm 1800–3000 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus10,7 s
Kütusekulu4,5 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.