R-klass, kõigi autode summa?
sõidumugavus, dünaamika, praktilisus standardvarustus, hind
Kas ühte sõidukisse ühendatud sportlikkus, praktilisus, luksuslikkus ja lõpuks ka lennukas välimus tähendavad kompromisse neis kõigis ja tulemuseks on hall keskpärasus?
Mercedese R-klassi tutvustuses lubatakse, et auto ühendab endas sportliku sedaani, universaali, mahtuniversaali ja SUVi (ütleme, et linnadžiibi) tugevused, sulatades need uuelaadseks tervikuks. Sellised laused teevad skeptiliseks. Pool tuhat kilomeetrit talviseid Eesti teid – märjast asfaldist täistuisanud ja paiguti kiilasjääga kaetud külavahe- ja metsateedeni – hajutavad siiski kõhklused ja kahtlused.
R 350 L-i V-6-mootori 272 hobujõudu annavad korraliku dünaamika, veojõudu suhtes 50:50 jagav nelikvedu lisab sõidukindlust libedal ja suurendab läbivust ning ruumi on 5,1 meetri pikkuses ja 1,9 meetri laiuses pika telgede vahega versioonis (tavaversiooni pikkus on 4,9 meetrit) uhkelt.
Kiire, kuid mugav
Mootorivalikus on lisaks nimetatud V-6-le viieliitrine V-8, mis arendab 306 hobujõudu, ja kolmeliitrine, 224hobujõuline ning tohutu, 510njuutonmeetrise pöördemomendiga diiselmootor. Viimane on mõistagi valiku ökonoomseim: 9,3 liitrit sajale kilomeetrile keskmiselt. Ottomootorite kulu on V-6-l 11,4 ja V-8-l 13,2 liitrit sajale kilomeetrile.
R-klassile pakutakse lisavarustusena õhkvedrustust Airmatic ning muudetava jäikusega amortisaatoreid, mis olid ka prooviautol. Peale automaatselt sõiduolude järgi muutuva seadistuse on juhil võimalik auklikule teele sattudes ise seadet pehmemaks või näiteks kiirel maanteesõidul jäigemaks muuta.
Jah, 2,2tonnine tühimass ei võimalda sportlikku nõtkust ja teravust, kuid tegu on siiski ennekõike mahtuniversaaliga. Kas tahaksite minna kuuekesi pikale reisile autoga, millel on sportlikult kivikõva vedrustus ja müraisolatsioon peaaegu puudub?!
Kiirendusvõime 0–100 km/h 8,4 sekundit ning kindlad sõiduomadused lubavad mahtuniversaalide kontekstis R-klassi sportlikuks nimetada küll. Samas on sõitjateruum isegi naastrehvidest hoolimata äärmiselt vaikne.
Ruumi jätkub
Juhil, kõrvalistujal ja keskmise rea reisijatel on olud lausa kuninglikud. Kolmas rida nii luksuslik pole, kuid ruumi jätkub sealgi. Mõistagi on sõitjateruum ümberseatav.
Kliirens on küll sõiduautolik, kuid õhkvedrustusega kaasneb võimalus seda viie sentimeetri võrra muuta. Nupuvajutus ei tee R-klassist muidugi maastikuautot, kuid avardab siiski võimalusi asfaltteelt kõrvale keerata. Mugavusseades on vedrustus piisavalt pehme ka auklikul teel sõitmiseks.
Nagu M- ja S-klassil, on ka seitsmekäigulise automaatkäigukastiga R-il käigukangi asemel hoovake roolisambal. Umbes selline, nagu enamikul autodel klaasipuhastite lüliti. Esiistmete vahele on mahutatud aga kokku viis panipaika, neist kaks käetoe sees.
Siiski ei tähenda väike valits, et juhil poleks võimalust käike n-ö käsitsi vahetada, selleks on klahvid rooli tagaküljel. Rooli esiküljel on mõistagi helisüsteemi reguleerimise ja reisiarvuti nupud.
Nupukesi on keskkonsoolil palju, kuid orienteerumist hõlbustab õnnestunud grupeerimine. Tagaistujatel on kasutada oma juhtplokk, millelt on võimalik seada temperatuure ja istmesoojendusi.
Keskmise rea istmeid lahutab mahukas, vajadusel väljatõstetav laegas, milles on ka topsihoidjad. Viimased, muide, on eraldi valgustatud. Selliseid väikeseid, juhti mitte segavaid, kuid lahedaid valgustatud kohti on sõitjateruumis rohkemgi, olgu nimetatud neist praktilisim – ukselingid.
Alla miljoni krooni
Pääs kolmandasse istmeritta on üldiselt mugav, kuid probleeme võib tekkida kitsastes parkimisoludes. Nimelt pole R-klass lükandustega, vaid n-ö tavalistega, need on aga üsna suured ja tagaritta minekuks tuleb need pärani lahti teha.
Istmete kokkuklappimisega saab pakiruumi kasvatada 314 liitrilt 2385ni. See pole keeruline. Ainus veidi ebamugav ülesanne on tagumise rea uuesti püstitõstmine, mil tuleb pikalt pakiruumi küünitada ja on oht end vastu kaitserauda ära määrida. Teine võimalus on üritada seda teha küljeuksest. Praktiline ja mugav lahendus on elektrilise ajami abil liikuv tagaluuk.
Põhivarustuse loetelu võiks hinnaklassi arvestades olla oluliselt pikem. Näiteks tuleks proovisõidus olnud 838 980 krooni maksvale R 350 L-ile juurde osta parkimishäälits, auto võimalikuks kokkupõrkeks n-ö ettevalmistav süsteem Pre-Safe, laternapesurid, esiistmete soojendus jne.
Nauditavate sõiduomadustega praktiline auto, paraku aga väga kallis.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind838 980 kr |
MootorV-6, otto 3498 cm3 |
Võimsus200 kW (272 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment350 Nm 2400–5000 p/min |
Käigukast7käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus8,4 s |
Kütusekulu11,5–11,7 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |