Vähem kütust, rohkem muskleid
jõuline, kuid ökonoomne mootor vibratsioon tühikäigul
Diiselmootor avardab Suzuki Grand Vitara maastikusõiduvõimalusi ning tähendab teesõidul korralikku möödasõidukiirendust ja väikest kütusekulu.
Medali teine külg on aga ottomootoriga sõsaraga võrreldes 70 000 krooni kallim hind. 130 hobujõudu arendava 1,9liitrise diiselmootoriga Grand Vitara maksab 379 900 krooni.
Ehkki turbodiiselmootoril on bensiini põletavaga võrreldes kümme hobujõudu vähem (130), on pöördemoment oluliselt suurem – 300 njuutonmeetrit 2000 pöördel minutis. Praktikas tähendab see maastikul sõites võimalust täpselt ja jõuliselt tegutseda mootorit ülearu pöördesse ajamata. Nii on kergem vältida rataste tühipöörlemist, mis võib lõppeda kinnijäämisega.
20sentimeetrise kliirensiga Grand Vitaral on ka maastikukäik – auto saab metsikutes oludes hakkama paremini, kui linnadžiibilikust välimusest ootaks. Mõistagi pole aeglustit kasutades tarvis maastikusõidul sidurit piinata. Rattad saab gaasi doseerimise ja käikude valikuga hoida edukalt pidamise piiril, liikudes tasapisi või siis spurtides jõuliselt, kui on tarvis ületada mõni libe nõlv.
Säästlik mootor
Spurtideks jätkub diiselmootoril võhma ka klassikalisemas tähenduses: möödasõidud maanteel kulgevad Grand Vitaraga vaevatult. Tehnilistes andmetes märgitud kiirendusajale 0–100 km/h 13,2 sekundit ei maksa liiga palju tähelepanu pöörata: mootor on jõulisem, kui see näitaja oodata lubaks.
Pöörete tõustes mõistliku sõidutempo tasemele kaovad tühikäigul häirivad mootori küllalt tugev vibratsioon ja kare hääl. Maan-teel on diiselmootoriga Grand Vitara kütusekulu 6,7, linnas 9,4 liitrit sajale kilomeetrile.
Erinevalt eelkäijast on Grand Vitara kõigil ratastel sõltumatu vedrustus. Loobutud on ka eraldi raamist, see on n-ö ehitatud kere sisse. Keskdiferentsiaaliga nelikveosüsteem jagab tavalisel teesõidul veojõudu esi- ja tagarataste vahel suhtes 47:53.
Suzuki Grand Vitara mudeliuuendusest ning ottomootoriga versioonist kirjutasime põhjalikumalt möödunud aasta 14. septembri Autolehes.
Diiselmootor on jõuline ja säästlik, kuid paraku kallis.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind379 900 kr |
MootorR-4, diisel 1870 cm3 |
Võimsus95 kW (130 hj) 3750 p/min |
Pöördemoment300 Nm 2000 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus170 km/h |
Kiirendus13,2 s |
Kütusekulu7,7 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |