Mazda2: enam kui ostukäru
disain, sõiduomadused, sisekujundus, varustus väike pakiruum
Mazda2 välimus ei peta: uue mudeli sõiduomadused klapivad hästi hoogsa välimusega. Muidugi sobib see kursseerimiseks kodu, töö ja kaupluse vahel, kuid suudab ka enamat.
Jõuliselt kerkiv aknajoon, eenduvad rattakoopad ja hoogne volt küljel annavad Mazda2 välimusele enesekindlust, kuid ei muuda seda eputavaks. Kui Mazda2 efektsetele 16tollistele kergvelgedele tõmmatud rehvid embavad kurvilise mägitee asfalti, saab sportlik disainikeel ka sügavama sisu.
Õigupoolest pole päris kohane iseloomustada sõiduomadusi sõnaga sportlik. Väikesed sportlikud autod kipuvad tihtipeale olema väga jäiga vedrustusega, lõbusad ja vahetud kiirel minekul, kuid tüütud igapäevasõidul. Mazda2 liigub innukalt, kergelt ja elavalt, kuid pole seejuures sugugi ebamugav. Vastupidi, kehvapoolne tee sobib talle täiesti.
Elava loomu tagamaid tuleb muuhulgas otsida auto tänapäeva mõistes tagasihoidlikust massist. Eelkäijaga võrreldes on uus Mazda2 oma sada kilogrammi kergem, mis lisaks vahetumale juhitavusele avaldab positiivset mõju dünaamikale ja kütusekulule. 1,3liitrise mootoriga Mazda2 tühimassiks märgitakse 955 kg, näiteks 1,2liitrise mootoriga Opel Corsal on sama näitaja 1145 kg, 1,4sel Škoda Fabial 1060 kg.
Rikkalik varustus
Kaalujälgimine polegi nii lihtne kui esmapilgul ehk tunduda võib, sest auto peab ju olema ka mugav, turvaline ning mõistliku hinna ja kasutuskuludega. Hind seab piirid materjalidele ja tehnoloogiale, turvalisus kärbetele tehnilistes lahendustes ja varustuses. Mugavuse teema ei vaja vast selgitamist. Mazda2 puhul ulatuvad kaalusäästu meetmed kere kandmiku materjalivalikust kuni elektrijuhtmestiku pikkuse optimeerimiseni.
Uus “kaks” on eelkäijast nelja sentimeetri võrra lühem, kuid telgede vahe jäi samaks. Kaotatud pikkussentimeetrid ei avalda mõju sõitjate mugavusele, ruumi jätkub nii esi- kui tagaistmel. Pakiruumi n-ö põhja all leiduvad täiendavad panipaigad väiksematele esemetele, kuid pakiruumi maht ise pole kuigi suur – 250 liitrit. Näiteks Škoda Fabial on see 300 liitrit, Renault Cliol 288. Pakiruumi suurendada on aga hõlpsam kui nii mõnelgi rivaalil: piisab vaid seljatoe langetamisest, et saada sileda põrandaga 787liitrine kaubaruum.
Hästi käsitsetavat juhikohta täiendavad ülevaatlikud näidikud. Kütusehulka paagis näitab osuti asemel vedelkristallekraan, sügisel ja kevadel vägagi olulist informatsiooni ehk välisõhu temperatuuri saab näha samuti näidikuplokilt juhi ees.
Novembris Eestis müügile jõudva Mazda2 hinnad pole veel teada. Küll on teada, et varustus tuleb juba baastasemelgi väikeautode klassi mõistes korralik: olgu nimetatud turvakardinad (lisaks eesmistele ja külgmistele turvapatjadele), CD-mängija, konditsioneer ja soojendusega peeglid.
Kolm mootorit
Mootoreid leidub valikus kolm: 1,3liitrised võimsusega 75 ja 86 hobujõudu ja 1,5liitrine 103hobujõuline. Kütusekulult on kaks esimest tehaseandmetel võrdsed, 5,4 liitrit 100 km-le keskmiselt, viimasel kulub 5,9 liitrit. Kiirendusajad 0–100 km/h jäävad vahemikku 10,4 sekundit kuni 14 sekundit.
Võimsaim jõuallikas liigutab kaalujälgijast autot reipalt ning veenab ühtlasi, et kilogrammide kärpimisega pole liiale mindud – müraisolatsioon on väikeauto kohta tõhus.
atraktiivse välimuse ja heade sõiduomadustega väikeauto. Kuna hind pole teada, on antud hinnang eeldusel, et see on varustust arvestades klassile üldiselt omases piires.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindteadmata |
MootorR-4, otto, 1349 cm3 |
Võimsus63 kW (86 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment122 Nm 3500 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus172 km/h |
Kiirendus12,9 s |
Kütusekulu6,9/4,6/5,4 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad6 |