Seekord pole diiselmootor võluvits

sõiduomadused halbadel teedel, dünaamika, baasvarustus hind, kütusekulu, ebakindlus maanteekiirusel

Kui Autoleht esimest korda Suzuki SX4-ga sõitis (vt AL nr 46, 2007), oletasime, et diiselmootoriga varustatult võiks see auto teenida maksimumhinde viis tärni. Paraku tuleb toonast hinnet hoopis langetada.

Suzuki SX4 on nelikveoline väikeauto ja sellisena turul üsna haruldane. Selle kevade uudisena paigaldati SX4-le ka diiselmootor, mis pärineb sõsarmudelilt Fiat Sedici: 1,9liitrine töömaht, 120 hj ja tubli 280 Nm pöördemoment. Erinevalt bensiinimootorist on diisel ühendatud kuuekäigulise käigukastiga, mis kokkuvõttes tähendab nauditavalt reibast minekut. Ka möödasõidud õnnestuvad nobedalt, kui käik või kaks alla vahetada.

Sestap omab diisel bensiinimootori ees mõningast eelist dünaamikas, kuid eelis ökonoomsuses osutub marginaalseks. Keskmiselt 6,6 liitrit 100 km kohta tarbib diisel-, 7,1 liitrit bensiinimudel. Sestap pole diisel sugugi ökonoomsete killast ning ka diislil kippus tegelik kulu lubatust suuremaks, nagu varem bensiinimudeligagi nägime. Rahalises mõttes diisel-SX4 ära ei tasu, seda enam, kui võtta arvesse baashind, mis on bensiinimudeli omast lausa 50 000 krooni kallim ehk 300 000 krooni.

Tõsi, selle raha eest diiselmootoriga linnadžiipi ei saa, kuid näiteks nelikveoline diiselmootoriga Volkswagen Golf on sama kallis ning seejuures palju ruumikam ja ökonoomsem auto. (Tõe huvides olgu mainitud, et Suzuki sõsarauto Fiat Sedici on sama kallis – 300 000 krooni.)

Helget külge näitab SX4, sõites kehvadel teedel. Kruus ja augud sobivad talle hästi, samuti lumised teed ning pori. Sestap saab Suzuki hakkama suuremal osal Eesti teedel, kuigi maanteesõidul käitub külgtuule ja väiksemategi roobastega ebakindlalt. Muljet tugevdab tuimavõitu rool. Baasvarustus on korralik nagu Suzukil enamasti tavaks. Siiski on puudu stabiilsuskontroll, tagumised elektriaknad ja võimalus rooli sügavust reguleerida.

hind on pakutava kohta liiga kõrge. Kui on isu ikkagi SX4 osta, siis bensiinimootoriga mudel ajab asja kenasti ära.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind299 900 kr
MootorR-4, diisel, 1910 cm³
Võimsus88 kW (119 hj) 3500 p/min
PöördemomentNm p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus11,2 s
Kütusekulu8,1/5,7/6,6 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.