Eriti praktiline uus Berlingo

hind, praktilisus baasvarustus

Müüginumbrite järgi eestlaste lemmikmahtuniversaali Citroën Berlingo uus põlvkond pakub hulga praktilisi lahendusi ning mahutab eelkäijast rohkem.

Naljaga pooleks öelduna peab uue Citroën Berlingo mahtuniversaali omanikul olema hea mälu. Panipaiku leidub autos lihtsalt nii palju, et meeles pidada, kuhu üks või teine asi pandud, suurel unustajal lihtsalt ei õnnestu.

Kui aga tõsiselt rääkida, on nii mugavuse kui ohutuse vaatevinklist igal juhul parem, kui mahtuniversaalis leidub igale esemele oma koht. Üks huvitavamaid ja praktilisemaid lahendusi on Modutopi-nimeline süsteem, mis ühendab muuhulgas laealuseid riiuleid ja suurt, nii sõitjateruumi kui tagaluugi kaudu ligipääsetavat laegast pakiruumi kohal.

Kui autole pole paigaldatud Modutopi, saab tänu vastavatele taladele kinnitada lae alla kuni kahe meetri pikkuseid esemeid, olgu nendeks siis suusad, õngeridvad vms. Nii ei avalda need mingit mõju auto kütusekulule ega tekita tuulevihinat, mis kaasneb välise katuseraami kasutamisega, ning on muidugi kaitstud ka ilma ja varaste eest. Viimaseid silmas pidades osutuvad eriti nutikateks panipaigad auto põranda all. Kui kaas ja vaip on peal, pole neid võimalik märgata.

Esiistmete vahel asuva 13liitrise laeka saab vajadusel autost välja tõsta – hea võimalus näiteks selle pesemisel. See, et pakiruumi valgustit saab välja tõsta ja vajadusel taskulambina kasutada (aku voolu jätkub kolmveerand tunniks), on Citroënil juba vana trikk. Tõsi, paljude nende nutikate vidinate eest tuleb lisaraha maksta – need ei sisaldu baashinnas.

Sõltuvalt varustusest leidub Berlingos panipaiku samas mahus, kui mõõdetakse mõne pisiauto terve pakiruumi suuruseks – 170 liitrit. Pakiruum ise mahutab Berlingol 675 liitrit, 51 liitrit enam kui vanal Berlingol.

Vana mudelit toodetakse edasi Uue Berlingo hinnad algavad 186 900 kroonist, tegu on sel juhul 1,6liitrise 90hobujõulise bensiinimootoriga autoga. Berlingo Firsti baasmootorit, 1,4liitrist uuele ei pakutagi.

Kui istmesoojendused ja tulepesurid välja arvata, sisaldab uue Berlingo baasversiooni varustusnimekiri vaid elementaarset: ABS, kaks turvapatja, roolivõimendi jms. Raadio ja konditsioneer lisanduvad juba järgmises varustuspaketis.

Uus Berlingo ei vaheta välja praegust mudelit. Mõlemad jäävad tootmisse, vana mudelinimetusse aga lisandub sõna First (ing ‘esimene’). Berlingo Firsti tootmine jätkub Citroëni teatel täpselt nii kaua, kui sellele nõudlust jätkub.

Uus Berlingo on vanast nii pikem kui laiem: esimest 24 ja teist 8 sentimeetri võrra, telgede vahet pikendati 3,5 sentimeetri võrra. Lisasentimeetrid tähendavad mõistagi avaramat sõitjateruumi, näiteks tagaistujate põlveruumi suuruse teatab tootja olevat klassi suurim. Pole põhjust kahelda, ruumi jätkub seal tõepoolest. Tagaistmed saab vajadusel kokku klappida ja sõltuvalt varustusest ka välja tõsta. Viimane ei nõua kuigi palju vaimu- ja kehajõudu. Mõnda nippi tuleb teada, kuid need pole keerulised ning iste ise ei kaalu palju.

Mugav minek

Mootorivalik koosneb kahest otto- ja kolmest diiselmootorist, mille võimsus jääb vahemikku 75–110 hobujõudu. Väärib märkimist, et valiku võimsaim diisel, 110hobujõuline, on ühtlasi kõige säästlikum mootor – keskmine kulu vaid 5,6 liitrit sajale kilomeetrile.

Kõik mootorid varustatakse viiekäigulise manuaalkäigukastiga, automaadi võimalus puudub. C4 Picassoga veermikku jagav Berlingo liigub maanteel mugavalt, Prantsusmaa sõidukogemuse põhjal küllalt vaikselt ja pehmelt. Sportlikkust ei maksa sõiduomadustest otsida ka luubiga, ei leia niikuinii. Mõneti üllatavad aga järsud raputused auklikul teel – võimalik, et suurema koormaga kui kaks inimest need kaovad. Auto kandevõime on üle 600 kilogrammi ning liiga pehme seade pole sellisel puhul lihtsalt mõeldav, sest juhitavus koormatuna halveneks järsult.

praktiline mahtuniversaal, mille saab sõltuvalt varustusest kohandada nii pereautoks kui töösõidukiks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind227 900 kr
MootorR-4, diisel, 1560 cm3
Võimsus66 kW (90 hj) 4000 p/min
Pöördemoment215 Nm 1750 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus160 km/h
Kiirendus14,3 s
Kütusekulu7,0/5,0/5,7 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.