Z-iga kehva suusailma vastu

sõidurõõm, dünaamika, baasvarustus suur tühimass, kütusekulu

Nissan 350Z-i rodster kinnitab Eesti suusakoondise peatreener Mati Alaveri sõnu enne vesist Otepää MK-etappi veebruaris: raske ilm sobib tugevatele.

Ilm Audru ringrajal on vaid kuus-seitse kraadi soojem kui päeval, mil Jaak Mae sai Otepää MK-etapil teise koha, ja muidugi sajab kerget uduvihma. Rodsteriga kinnise katusega ringrajale minek tundub aga üheksast soojakraadist hoolimata nagu mäesuuskadega murdmaarajale startimine. Seega, katus kokku, jope selga ja kapuutsi nöörid jõuga kinni.

Kuna asfalt on jahe, tuleb, nagu soomlased ütlevad, hoida keel keset suud, sest liigne innukus esimestel, jahedate rehvidega ringidel tagarataste vahendatava 313 hobujõu tagantsundimisel lõpeb teadagi millega. Niiskus ja tuul nõelavad soojendusringidel läbi jope.

Et rehvid ja tee on väga külmad, annab märku juba start. Olgugi et see oli pigem ettevaatlik kui järsk, puksivad tagarattad tuntavalt. Neli ringi tehtud ja pidamine näib juba parem. 150 km/h, kurvini on veel aega, 160 km/h, veel veidi, 170 km/h, pidurdus, käik alla, veel üks, pööre kurvi, apeks, uus kiirendus, käiguvahetustuli süttib, käik üles, gaas põhja. Ja nii ring ringi järel.

Soe hakkab, palav isegi. 313 hobujõudu on piisavalt tugevad, et juht soojas hoida ka kehva suusailmaga. Ent 130kilomeetrine “jahutusring” Pärnust Tallinna ei olnud piisav, et pulss normaliseeruks, vererõhk langeks – lambaid tuli enne magamajäämist mitu tundi lugeda.

Ummikud ei sobi

Kui ringrajaemotsioonid maas ning 350Z testirajal põhjalikumalt ette võetud, saavad kinnitust Audrus tehtud tähelepanekud: auto on hästi tasakaalus, kaalujaotus 53:47, 3,5liitrine vabalthingava mootori ramm hästi doseeritav nagu ka pidurite jõudlus. Piiratud libisemisega diferentsiaal aitab tõhusalt kaasa kurvidest väljatuiskamisele, käigud lülituvad ülitäpselt. Tõsi, 1,6tonnine tühimass annab inertsina tunda, 350Z rodster on kupeest täiendavate keretugevduste tõttu 110 kilogrammi raskem.

Igapäevaseks asjaajamiseks osutub 350Z täiesti kõlblikuks. Muidugi on madalasse sportautosse tülikam istuda kui mahtuniversaali, kuid kindlasti pole see võrreldav mõnda olemuselt tänavasõidukõlblikku võidusõiduautosse, nagu näiteks Lotus Exige S-i pugemisega. Linnasõidul osutub kõige ebamugavamaks ummikutes istumine: sportlikult järsu iseloomuga siduriga pole see sujuv edasinihkumine, vaid üpris tülikas nõksutamine. Libistamine tapaks siduri kiiresti, seega tuleb väikese ebamugavusega leppida.

Ei pea vist pikalt põhjendama, et sportauto vedrustus pole auklike teede jaoks parim, olgu need kaetud siis kruusa või asfaldiga. Samas n-ö keskmiselt ebatasane tee, selline, nagu Eestis enamik väiksemaid maanteid, sobib Nissani sportautole täiesti.

Pehme katusega autolt ei saa oodata hääletut minekut, seda enam, kui tegu on sportautoga. Et mootorihääl sisse kostab – eriti kui see on nii mahlakas nagu Z-il –, on puhas rõõm. Sõitjatele ei jää kuulmata ka jõuülekande, rehvide ja tuule müra, kuid mõõdukais piires. Olgu veelkord rõhutatud, et hinnang on antud rodsterite kontekstis. Kui võrrelda keskmise pereautoga, on 350Z väga häälekas.

Pehme katuse eemaldamine ja uuesti sõitjate peade kohale seadmine käib automaatselt. Kumbki protsess võtab aega 20 sekundit, käsitsi on vaja vaid avada-sulgeda katuse lukustus.

Rivaalidest odavam

Kahekohalises sõitjateruumis jätkub kahele tõepoolest ruumi lahedalt. Panipaikugi jagub piisavalt, kuid ligipääs neist suurimasse, kindalaekasse pole just kuigi mugav. Nimelt paikneb see reisijaistme seljatoe taga. Väiksemad esemed saab kätte, kui juht pistab käe seljatoe taha ja sobrab pimesi laekas, aga kui on vaja midagi suuremat sinna panna või välja võtta, tuleb paluda reisijal autost lahkuda. 130liitrine pakiruum sobib poeskäiguks ning mahutab ka väiksema reisikohvri.

Peale tavapäraste näidikute saab juht infot näiteks ka mootori õlirõhu kohta, samuti võimaldab mitmeotstabeline näidik võtta ringiaegu. Sõitjateruumi kujustus on üpriski tagasihoidlik, kvaliteetne ja korralik, kuid ilma igasuguse glamuurita.

Baastasemelgi hästi varustatud Nissan 350Z rodster maksab kupeest 30 000 krooni enam ehk 619 900 krooni. Ühe rivaali, BMW Z4 rodsteri hinnad algavad madalamalt, 481 700 kroonist, kuid lähedase võimsusega mudel Z4 3,0si maksab 674 300 krooni. Honda S2000 on küll Z-ist oluliselt väiksema võimsusega, 240 hobujõudu, kuid lähedase dünaamika ja hinnaga – 635 000 krooni.

hästi varustatud, palju sõidurõõmu pakkuv sportauto. Saab hakkama ka keskmises korras teedel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind619 900 kr
MootorV-6, otto, 3498 cm³
Võimsus230 kW (313 hj) 6400 p/min
Pöördemoment358 Nm 4800 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,1 s
Kütusekulu17,0/9,2/12,0 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.