Suureks saanud Ibiza
hinna-omaduste suhe, turvalisus, disain taga napilt ruumi
Eelmise põlvkonna Ibizaga võrreldes on uus mudel läbi teinud hiigelarengu: kasvanud üheks oma klassi suuremaks autoks, saanud teiste Seatide väärilise väliskuju ning teeninud EuroNCAPi avariitestis maksimumilähedase tulemuse.
Ibiza oli siiani Seati ülekaalukalt enimmüüdud mudel maailmas, seda vaatamata oma totaalselt aegunud olemisele. Värske Ibiza juures vanast õnneks suurt midagi üle ei võetud: see ehitatakse esimesena Volkswagen-grupi uhiuuele platvormile, mida hakkavad edaspidi kasutama ka Audi A3 ja Volkswagen Polo.
Auto disainer oli mees, kelle kätetööst on kuju saanud Lamborghini Murcielago ja Gallardo – Luc Donkerwolke. Ning erinevalt väljast ilusast, seest surmigavast Leonist, jätkub stiili ka Ibiza sõitjateruumi.
Tagaistmel ikka kitsas
Ibiza armatuurlaud vihjab sportlikkusele: alfalikult torudesse uputatud tahhomeeter ja spidomeeter kaasreisijale midagi ei paljasta ning keskkonsool ja isegi käigukangi nupp on pööratud juhi poole. Erinevalt senistest Seatidest on roolilt ära korjatud raadio juhtnupud (need asuvad rooli taga eraldi puldi küljes). Raadiole võib aga teha väikese etteheite: sellel puuduvad tavapärased ühest kuni kuueni numbriklahvid, mis muudab lemmikjaamade otsimise tüütuks.
Kuigi Ibiza on kümme sentimeetrit pikemaks venitatud ja väidetavalt seetõttu ka tagaistmele oluliselt jalaruumi juurde saanud, pole seal eriti hõisata midagi.
Täismõõdus mehe taga suruvad põlved ikka vastu esiistet ning pea hõõrub vastu lage. Seda võib tegelikult muidugi ka peaaegu kõikide konkurentide kohta öelda. Pakiruum on kasvanud 267 liitrilt 292ni, istmete allaklappimisel jääb põrandasse kõrge aste.
Pakutakse kolme varustustaset – baasmudelis Reference sisalduvad esimesed elektriaknad ja -peeglid, kaugjuhitav kesklukk ja stereosüsteem, lisaks selles klassis haruldased ESP ja Hill-Hold ehk nõlvalttõusuabi, mis ei lase autol kalde peal ei edasi ega tagasi vajuda. 10 000 lisakrooni maksab Stylance-pakett (1,4liitrise mootori korral, 1,6 puhul 20 000 krooni), mis lisab tagumised elektriaknad, pardaarvuti, konditsioneeri ja kiirusehoidja. Kolmas variant on Sport (pluss 15 000 või 25 000 krooni), mille jäigem vedrustus, 16tollised edevad valuveljed ja madala profiiliga rehvid proovisõidul võrreldes tavavedrustusega üsnagi ebamugavaks osutusid.
Cupra ja Ecomotive järgmisel aastal
Käitumise poolest jätab Ibiza tegelikkusest veelgi suurema auto mulje: kindla, rahuliku ja turvalise. Sõit sama erilisi emotsioone ei paku kui auto disain, selleks tuleb veel veidi oodata. Järgmisel aastal jõuavad Eestisse Seati erimudelid – kiire Cupra ja eriti säästlik Ecomotive. Samuti lisandub viieukselisele kerele kolmeukseline luukpärakupee – SportCoupe.
Ibiza mootorikatte alt mingeid üllatusi ei leia, kogu valikut on varem Seatidel-Volkswagenitel ka varem nähtud. Algul saab valida 1,2-, 1,4- ja 1,6liitrise bensiini- ning 1,4- ja 1,9liitrise diiselmootori vahel. Proovitutest annab suurem diisel vajadusel Ibizale tõeliselt raevuka mineku (seejuures keskmise kütusekuluga 4,5 l / 100 km), bensiinimootoritest sobib 1,4ne paremini, kui peamiselt linnas sõidetakse. Maanteemöödasõitudel annab tõhus momendilisa eelise 1,6liitrisele, kuid jõuliseks või sportlikuks ei saa sedagi nimetada. Keskmine kütusekulu erineb tehase andmeil 0,4 liitrit (6,2 vs 6,6 l / 100 km). Ibiza baashind on 175 900 krooni, see pole omas klassis küll kõige odavam, küll aga igati kaalumist väärt pakkumine, kui auto suurust ja varustust arvestada.
Ibiza suuri üllatusi ei paku. Kena auto seest ja väljast, mille eest ei küsita liiga kõrget hinda.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind209 990 kr |
MootorR-4, 1598 cm3 |
Võimsus77 kW (105 hj), 5600 p / min |
Pöördemoment153 Nm, 3800 p / min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus187 km/h |
Kiirendus10,5 s |
Kütusekulu8,9/5,3/6,6 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad4 |