Uue liignimega Punto
sise- ja välisdisain, sõidumugavus, hind käiguvahetused, apsud koostekvaliteedis, diisel pole parim valik
Vahepeal soikunud Fiati müüki Eestis püüab ergutada uuendatud väikeauto Punto Evo, mis tuleb turule uue välisilme, sõitjateruumi ja mootoritega.
2005. aastast toodetud Grande Punto välja vahetanud mudel sai välimuses efektsust juurde eelkõige eestvaates. Kiiljas küljejoon saab alguse eriti madalast ninaosast, mille juures võib tõepoolest näha ühisjooni mõne Maseratiga. Profiilis ja tagaosas on muutused marginaalsed, kuigi auto välispikkusele lisandus mudeliuuendusega 3 cm.
Tubli arenguhüpe on toimunud sõitjateruumis, kus juhti tervitab uus kallihinnalisema ilmega armatuurlaud ja kahetooniline polsterdus. Suuremat osa armatuurlauast katab perforeeritud ilmega plastmaterjal, mis on katsudes mõnusalt pehme. Vähemnäpitavates kohtades kohtab aga endiselt ebameeldivalt jäika plasti, mille koostekvaliteediga ei saa pealegi päris rahule jääda. Näiteks rooli all olev pisilaegas ei tahtnud kuidagi korralikult sulguda, natuke oli lisasurvet vaja. Kui sõitjatele (neljale) ruumi jagub, siis kindalaegas on lausa naeruväärselt väike.
Sõitma asudes suutis Punto Evo siiski positiivselt üllatada. Vedrustus on mugav ja töötab konarustel tasaselt, kerge rool andis ka mõningast tagasisidet ning üleliigseid mürasid juhini ei kostunud.
Kehvad käiguvahetused
Mootorivalikus suurim uudis on MultiAir-bensiinimootor, kuid testiautol oli 1,3liitrine diisel. See hiilgab ökonoomsusega, kuid peamiselt linnas sõites seda siiski ei soovitaks. Mootori „magus” tööpiirkond on nimelt väga kitsas, 2000–3000 p/min – madalatel pööretel jõudu napib ja kõrgematel seda samuti ei lisandu.
Mootori selline iseloom eeldab arusaadavalt sagedasi käiguvahetusi, ent käigukangi haarates avaldub Punto Evo suurim probleem – käigukang liigub hoomamatu ebatäpsusega, eriti allavahetustel. Sageli on sellisel puhul harjumiseks lihtsalt aega vaja, kuid ühe päeva jooksul ei õnnestunud Evo käigukastiga kuidagi sõbruneda. Maanteesõidul õnneks nii palju käiguvahetusi ette ei tule, automaatkäigukasti pakutakse vaid koos bensiinimootoriga.
Punto Evo hinnad algavad 173 500 kroonist. Mõistlikuma mootori ja varustusega mudeli 1,4 Dynamic saab kätte vaid 12 000 krooni võrra kallimalt. Ka diislite hinnad on mõistlikud, odavaim maksab 201 400 krooni, testitud versioon 224 500 krooni.
disainilt ja sõiduomadustelt tore väikeauto, mida veavad diiselversioonis alt ebatäpsed käiguvahetused.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind224 500 krooni |
MootorR-4, diisel, 1248 cm³ |
Võimsus55 kW (75 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment190 Nm 1500 p/min |
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus165 km/h |
Kiirendus13,6 s |
Kütusekulu6,2/3,5/4,5 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad9 |