Mazda5: mänguliselt praktiline
disain baasvarustus, juhitavus, varieeritavus kammitsetud mootor, puudub automaatkäigukast
Uus Mazda5 lisab eelkäijalt üle võetud eriti suurele ümberkohandumisvõimele märkimisväärselt mängulisema pakendi.
Viimasesse annavad kõige jõulisema panuse küljelained, mis algavad eesmistest rattakoobastest ja rulluvad üle mõlema ukse tagatiivale. Uus „viis” jätab eelkäijast veel sportlikuma ja jõulisema mulje, selle nimel töötavad nii suur radiaatorivõre, kohrutatud esikaitseraud kui ka klaasitud piilarid, mis loovad mulje otsekui sõitjate peade kohal hõljuvast katusest.
Kujustuselt kindlasti mahtuniversaalide seas üks hoogsamaid, kui mitte kõige hoogsam. Uus Mazda5 jõuab Eestis müügile jaanuaris, hinnakiri on aga juba paigas. See algab 299 900 kroonist 1,8liitrise bensiinimootoriga baasvarustuses mudelist ning kerkib 421 000 kroonini, mille eest saab 1,6liitrise diisliga tippvarustuses „viie”.
Baasvarustusele pole midagi ette heita, see katab kõik põhivajadused, kuid ei sisalda näiteks kolmandat istmerida, kuhu kuuluvad kaks põrandasse uputatavat istet – need lisanduvad alates teisest varustustasemest.
Palju võimalusi
Eelkäijast kaheksa sentimeetrit pikem uus „viis” pakub Mazda teatel klassi tippu kuuluvat jalaruumi teises ja kolmandas istmereas. Pole põhjust vastu vaielda, kuid on ilmselge, et 4,58 meetri pikkuses autos ei saa seitsmel sõitjal olla ruumi nagu limusiinis. Kolmas rida on ennekõike sobilik lastele või täiskasvanutele lühikesteks sõitudeks. Nagu selle klassi mahtuniversaalidele üldiselt omane, tunnevad end tõeliselt mugavalt ikka neli sõitjat.
Mazda5 trumbiks on aga varieeritavus, seda nii lihtsuse kui ka võimaluste rohkuse poolest. Näiteks saab teise rea istmetel reguleerida kaugust ja seljatoe nurka, peita keskmise istmepadja vasaku istme sisse ja voltida seljatoe hoopis laiaks käetoeks. Parema istme sees leidub panipaik.
Kolmanda rea istmed saab klappida kahes osas põrandasse. See annab näiteks võimaluse vedada üsna pikki esemeid, kuid samal ajal ka nelja või isegi viite reisijat, klappides kokku tagumise ja keskmise rea parempoolse istme.
Kui kõik seitse istet üleval, kahaneb pakiruum mõistagi tillukeseks (112 l), kui kolmas rida põrandasse voltida, siis saab juba kasutada 426 liitrit, kui aga „kaotada ära” ka teine rida, siis mahub akna kõrguseni laadides 857 ja katuseni täis toppides 1485 liitrit. Kolmanda istmereata „viie” pakiruum mahutab 538 liitrit.
Mootorid võiks olla reipamad
Mootoreid leidub valikus kolm: 1,8liitrine ottomootor võimsusega 115 hobujõudu, kaheliitrine võimsusega 150 hobujõudu ja 1,6liitrine diisel, mis teeb 115 hobujõudu. Parima dünaamika annab paberite järgi kaheliitrine (0–100 km/h 11,2 sekundiga), väikseima kütusekuluga saab hakkama diisel (keskmiselt 5,2 l sajale kilomeetrile). Kõigi mootoritega käib kokku kuuekäiguline manuaalkäigukast, automaatkäigukasti hetkel ei pakuta.
Bensiinimootoritest tundus proovisõidul asisem valik 1,8ne põhjusel, et sellega varustatud auto on kaheliitrise jõul liikuvast odavam, kuid mitte oluliselt kehvema dünaamikaga. Kaheliitrine käitus seevastu erakordselt kammitsetult. Küll aga on keskmine kütusekulu automaatse start-stopp-süsteemiga kaheliitrisel mootoril tagasihoidlikum kui väiksemal jõuallikal, vastavalt 6,9 ja 7,2 liitrit sajale kilomeetrile.
Mis puutub juhitavusse, siis selles osas kuulub Mazda5 mahtuniversaalide tippu. Keskmisest jäigema vedrustusega Mazda5 juht ei ole mingi bussijuht, auto käitub innukalt, kuid samas stabiilselt, suutes pakkuda nii lõõgastust pikemal sõidul kui ka sõidulusti kurvilisel teel. Võrreldes eelmise põlvkonnaga on uue Mazda5 sisemüra oluliselt väiksem.
Efektse välimusega praktiline mahtuniversaal, mis vajaks sportlike sõiduomaduste taustal ka reipamat mootorit.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind351 200 krooni |
MootorR-4, otto, 1999 cm³ |
Võimsus110 kW (150 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment191 Nm 4500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus194 km/h |
Kiirendus11,2 s |
Kütusekulu9,0/5,7/6,9 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |