A7 Sportback: hoogne ja praktiline
disain, juhitavus, diiselmootor, suur pakiruum baasvarustus, sisemüra
Hoolimata hoogsast kerekujust on Audi A7 Sportback praktiline auto. Ehkki võib arvata, et suur pakiruum ei kuulu selle auto ostuostust langetades just peamiste argumentide hulka.
Põhjus number üks, võib oletada, seisneb selle auto välimuses. Pikk mootorikate, madal, kiiruga langev katusejoon ning musklis õlad panevad A7 silmale sõitma ka siis, kui see seisab. Kui tundub, et kiirusest jääb kõrvaltvaatajatele väheks, võib nupuvajutusega ka seisva auto tagaosast väikese spoileri välja sõidutada. Kui auto sõidab 130 km/h, siis juhtub see automaatselt.
Audi mudelireas asetub A7, nagu nimestki arvata, A6 ja A8 vahele, olemata seega ei sajaprotsendiliselt suur keskauto ega luksusauto. Kui püüda A7 Sportbackis nende kahe klassi vahelist suhet pakkuda, siis sobiks 25 : 75. Lähimateks rivaalideks on samuti klasside piiridel balansseerivad BMW 5. seeria GT ja Mercedes-Benz CLS.
A7 Sportbacki hinnakiri stardib 786 800 kroonist ja nagu noobelmarkidel enamasti, pole varustuse tellimisega mingi küsimus see hind miljonist kõrgemaks paisutada. Näiteks prooviauto, 245hobujõulise diisliga varustatu 894 600kroonisele baashinnale oli lisatud 345 000 krooni eest lisasid ja kogu komplekt ei paistnud sugugi priiskava. Pigem hoiab liigselt kokku põhipakett: hinnas ei sisaldu näiteks kiirushoidikut ja istmesoojendusi.
Mahutab palju
Sõitjateruumis tuleb auto kõndimine mitme klassi piiril väga selgelt välja: kui esiistmetel sõitjad liigitaksid A7 Sportbacki kindlasti luksusklassi, siis tagaistujad oleksid hinnangutes tagasihoidlikumad. Põlveruumi jagub küll piisavalt, kuid pearuumiga läheb neile, kes üle keskmise kasvu, napiks. Juht ja kõrvalistuja tunnevad aga end sama kuninglikult kui A8-s.
Viimistlusmaterjalid kuuluvad tippklassi, kujustus klapib välimusega. See pole nii konservatiivne kui näiteks A8-l, kuid ka mitte ülepakutult sportlik. Lühidalt täpselt selline nagu hinnakiri ja välisdisain lubavadki oodata.
Lisade loetelu näib lõputu, näiteks 35 600 krooni eest saab A7 varustada öövaatlusseadmega, 61 800 krooni eest aga täiustatud multimeedia- ja juhtimiskeskusega MMI Plus, mis näiteks navigatsiooniseadme kasutamisel tähendab võimalust kritseldada sõrmega puutetundlikule pinnale soovitud sihtkoha nimi. Ei pea rändama menüüdes või häälkäskluste võimaluse korral püüdma õigesti välja öelda võõrapäraseid kohanimesid.
Viie meetri pikkuse luukpärakerega auto pakiruum mahutab 535 liitri jagu kaupa, istmete kokku klappimisega kasvab see 1390 liitrini. Mõlemad numbrid tähendavad, et enamiku veovajadused katab A7 varuga.
Liiga mürarikas
Mootorivalik koosneb vaid V-6-mootoritest. 2,8liitrine ja kolmeliitrise ottomootor pakuvad vastavalt 204 ja 300 hobujõudu, prooviautolgi olnud kolmeliitrine diisel 245 hobujõudu ning hiljem lisanduv sama töömahuga teine diisel 204 hobujõudu.
Võimsam diisel lubab nelikveolisel ja seitsmekäigulisel S tronic käigukastiga A7-l spurtida paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,5 sekundiga ning kulutab tootja andmetel keskmisel kuus liitrit kütust sajale kilomeetrile. 500njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor töötab viimistletult ja vaikselt. Seitsmekäiguline S tronic vahetab käike kiiresti, aga samas sujuvalt.
Drive Selecti nimeline seadistussüsteem võimaldab valida automaatse, mugava ja sportliku programmi vahel, samuti koostada endale sobiv seadistuspakett. Muutuvad roolisüsteemi ja gaasipedaali seadistus, samuti käiguvahetusloogika, kui auto varustatud õhkvedrustuse ja reguleeritavate amortisaatoritega, siis ka nende töö.
A7 saab hästi hakkama igasuguste teeoludega, ka kehvadega, see ei hõlju aukudest üle, kuid pole ka liiga jäik. Maanteel pakub A7 korralikku sõidutunnetust, see ei ole sportauto, kuid 1,85tonnine tühimass on õnnestunud inseneridel edukalt „ära peita”.
Paraku häirib sõitjaid sisemüra: naastrehvide undamine kostub sisse liiga suurel määral ning juhipoolsest küljeaknast vilistab tuul nagu Soosaare filmis „Jõulud Vigalas”. Väga võimalik, et raamideta akende klaasi ja tihendi puudulik koostöö oli vaid konkreetse auto probleem, kuid hinnaklassi arvestades lubamatu igal juhul.
pilkupüüdva välimusega ja hea juhitavusega auto, mille sõitjateruum on liiga mürarikas.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind894 600 krooni |
MootorV-6, diisel, 2967 cm³ |
Võimsus180 kW (245 hj) 3800–4400 p/min |
Pöördemoment500 Nm 1500–3250 p/min |
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (S tronic) |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus6,5 s |
Kütusekulu7,2/5,3/6,0 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |