A7 Sportback: hoogne ja praktiline

disain, juhitavus, diiselmootor, suur pakiruum baasvarustus, sisemüra

Hoolimata hoogsast kerekujust on Audi A7 Sportback praktiline auto. Ehkki võib arvata, et suur pakiruum ei kuulu selle auto ostuostust langetades just peamiste argumentide hulka.

Põhjus number üks, võib oletada, seisneb selle auto välimuses. Pikk mootorikate, madal, kiiruga langev katusejoon ning musklis õlad panevad A7 silmale sõitma ka siis, kui see seisab. Kui tundub, et kiirusest jääb kõrvaltvaatajatele väheks, võib nupuvajutusega ka seisva auto tagaosast väikese spoileri välja sõidutada. Kui auto sõidab 130 km/h, siis juhtub see automaatselt.

Audi mudelireas asetub A7, nagu nimestki arvata, A6 ja A8 vahele, olemata seega ei sajaprotsendiliselt suur keskauto ega luksusauto. Kui püüda A7 Sportbackis nende kahe klassi vahelist suhet pakkuda, siis sobiks 25 : 75. Lähimateks rivaalideks on samuti klasside piiridel balansseerivad BMW 5. seeria GT ja Mercedes-Benz CLS.

A7 Sportbacki hinnakiri stardib 786 800 kroonist ja nagu noobelmarkidel enamasti, pole varustuse tellimisega mingi küsimus see hind miljonist kõrgemaks paisutada. Näiteks prooviauto, 245hobujõulise diisliga varustatu 894 600kroonisele baashinnale oli lisatud 345 000 krooni eest lisasid ja kogu komplekt ei paistnud sugugi priiskava. Pigem hoiab liigselt kokku põhipakett: hinnas ei sisaldu näiteks kiirushoidikut ja istmesoojendusi.

Mahutab palju

Sõitjateruumis tuleb auto kõndimine mitme klassi piiril väga selgelt välja: kui esiistmetel sõitjad liigitaksid A7 Sportbacki kindlasti luksusklassi, siis tagaistujad oleksid hinnangutes tagasihoidlikumad. Põlveruumi jagub küll piisavalt, kuid pearuumiga läheb neile, kes üle keskmise kasvu, napiks. Juht ja kõrvalistuja tunnevad aga end sama kuninglikult kui A8-s.

Viimistlusmaterjalid kuuluvad tippklassi, kujustus klapib välimusega. See pole nii konservatiivne kui näiteks A8-l, kuid ka mitte ülepakutult sportlik. Lühidalt täpselt selline nagu hinnakiri ja välisdisain lubavadki oodata.

Lisade loetelu näib lõputu, näiteks 35 600 krooni eest saab A7 varustada öövaatlusseadmega, 61 800 krooni eest aga täiustatud multimeedia- ja juhtimiskeskusega MMI Plus, mis näiteks navigatsiooniseadme kasutamisel tähendab võimalust kritseldada sõrmega puutetundlikule pinnale soovitud sihtkoha nimi. Ei pea rändama menüüdes või häälkäskluste võimaluse korral püüdma õigesti välja öelda võõrapäraseid kohanimesid.

Viie meetri pikkuse luukpärakerega auto pakiruum mahutab 535 liitri jagu kaupa, istmete kokku klappimisega kasvab see 1390 liitrini. Mõlemad numbrid tähendavad, et enamiku veovajadused katab A7 varuga.

Liiga mürarikas

Mootorivalik koosneb vaid V-6-mootoritest. 2,8liitrine ja kolmeliitrise ottomootor pakuvad vastavalt 204 ja 300 hobujõudu, prooviautolgi olnud kolmeliitrine diisel 245 hobujõudu ning hiljem lisanduv sama töömahuga teine diisel 204 hobujõudu.

Võimsam diisel lubab nelikveolisel ja seitsmekäigulisel S tronic käigukastiga A7-l spurtida paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,5 sekundiga ning kulutab tootja andmetel keskmisel kuus liitrit kütust sajale kilomeetrile. 500njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor töötab viimistletult ja vaikselt. Seitsmekäiguline S tronic vahetab käike kiiresti, aga samas sujuvalt.

Drive Selecti nimeline seadistussüsteem võimaldab valida automaatse, mugava ja sportliku programmi vahel, samuti koostada endale sobiv seadistuspakett. Muutuvad roolisüsteemi ja gaasipedaali seadistus, samuti käiguvahetusloogika, kui auto varustatud õhkvedrustuse ja reguleeritavate amortisaatoritega, siis ka nende töö.

A7 saab hästi hakkama igasuguste teeoludega, ka kehvadega, see ei hõlju aukudest üle, kuid pole ka liiga jäik. Maanteel pakub A7 korralikku sõidutunnetust, see ei ole sportauto, kuid 1,85tonnine tühimass on õnnestunud inseneridel edukalt „ära peita”.

Paraku häirib sõitjaid sisemüra: naastrehvide undamine kostub sisse liiga suurel määral ning juhipoolsest küljeaknast vilistab tuul nagu Soosaare filmis „Jõulud Vigalas”. Väga võimalik, et raamideta akende klaasi ja tihendi puudulik koostöö oli vaid konkreetse auto probleem, kuid hinnaklassi arvestades lubamatu igal juhul.

pilkupüüdva välimusega ja hea juhitavusega auto, mille sõitjateruum on liiga mürarikas.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind894 600 krooni
MootorV-6, diisel, 2967 cm³
Võimsus180 kW (245 hj) 3800–4400 p/min
Pöördemoment500 Nm 1500–3250 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (S tronic)
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,5 s
Kütusekulu7,2/5,3/6,0 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.