Mazda2 muudeti mugavamaks

disain, sõiduomadused, ruumikus, varustus hind, uimane automaatkäigukast

Mazda2 põgus uuenduskuur muutis sõiduomadused mugavamaks ja lisas valikusse automaatkäigukasti.

Välimuse uuendamisel sai Mazda2 teiste mudelitega sarnase esiosa ilme, tervikpilt muutus hoogsamaks, seda eriti tipmise Touring-paketi puhul, mida täiendavad katusespoiler ning küljekarpide laiendid. Nimetatud varustuspakett tähendab ülirikkalikku varustust, kuhu kuuluvad ka kiirushoidik ja automaatne kliimaseade.

Õigupoolest on ka odavaima Mazda2 varustusloetelu väikese auto kohta tavapäratult pikk: olgu nimetatud näiteks stabiilsuskontroll, istmesoojendused ja konditsioneer. Ühtlasi tähendab hea varustus ka kallist baashinda. Mazda2, mida Eestis pakutakse vaid viieukselisena, hinnad algavad 13 973 eurost.

Kui valida aga automaatkäigukastiga versioon, mis tähendab ühtlasi 1,5liitrise mootori kasuks otsustamist (baasmudelil 1,3st saab vaid manuaalkäigukastiga) tuleb auto eest maksta 15 650 eurot, mis tähendab, et 100 eurot rohkem kui paar numbrit tagasi tutvustatud seitsmekohalise mahtuniversaali Chevrolet Orlando eest.

Kooslus 102hobujõuline mootor ja neljakäiguline automaatkäigukast töötab küll sujuvalt, kuid uimaselt, käigukast kipub ka käike n-ö venitama. Keskmise kulu erinevus tavakäigukastiga võrreldes on pool liitrit sajale kilomeetrile, vastavalt 5,8 manuaal- ja 6,3 automaatkäigukastiga.

Pehmem vedrustus

102hobujõuline mootor on aga loomult üsna ergas, selle paremad omadused tulevad kindlasti paremini välja manuaalkäigukastiga kombineerituna. 1,3liitrine 75hobujõuline saab umbes tonnise tühimassiga Mazda2 liigutamisega hakkama, kuid reipust ei ole sellelt jõuallikalt mõtet oodata.

Vedrustuse muutmine pehmemaks tõi kaasa mõistagi suurema sõidumugavuse kehvematel teedel ja kahandas ka sisemüra. Samas käitub ka uuendatud Mazda2 vahetult ja elavalt, keegi ei saa seda süüdistada tuimaks poekäruks olemises.

Sisemuses võeti kasutusele mõningad uued materjalid ning muudeti näidikploki kujundust selgemaks. Kindalaegas, millesse sai varem asju kaant avamata, nagu postkasti, susata, ehitati kinniseks. Sõitjateruumi üldmulje on meeldiv ning ruumi jagub piisavalt ka tagaistujatele.

väga hästi varustatud ja seetõttu tavapärasest kõrgema baashinnaga väike auto, mis vajaks tänapäevasemat automaatkäigukasti.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind15 650 eurot (244 860 krooni)
MootorR-4, otto, 1498 cm³
Võimsus75 kW (102 hj) 6000 p/min
Pöördemoment133 Nm 4000 p/min
Käigukastneljakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus11,9 s
Kütusekulu8,1/5,3/6,3 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.