Qashqail senisest säästlikum diiselmootor
ökonoomsus, praktilisus, disain esialgu saadaval stopp-stardita, senisest nõrgem mootor
Nissan esitles Qashqai ja tema seitsmeistmelise venna Qashqai+2 uut 1,6liitrist diiselmootorit, mis hakkab manuaalkäigukastiga autodel asendama senist kaheliitrist.
Kui seni pakuti autodele pooleteist- ning kaheliitrist diiselmootorit, siis nüüd asendab viimast kütusesäästlikum 1,6liitrine. Kaheliitrine diisel jääb edasi viima vaid kummagi nelikveolist, automaatkäigukastiga versiooni. Seejuures sooviks tootja näha, et mootorivähendus on kulgenud ilma kadudeta sõiduomadustes, samas kui auto on muutunud oluliselt loodus- ja kütusesäästlikumaks.
Esiveolise Qashqai keskmiseks kütusekuluks ilma stopp-start-süsteemita jääb tehaseandmete kohaselt 4,9 liitrit 100 km kohta, maanteekuluks on märgitud 4,1 l / 100 km. Nelikveoline Qashqai on „janusem”, nõudes saja kilomeetri läbimiseks keskmiselt 5,5 liitrit kütust. Stopp-start, mille turule toomine Jaapani maavärina tõttu venib ja mida hakatakse tootma veebruarist, toob omakorda korraliku kütusesäästu, nelikveolise keskmiseks kütusekuluks on sellega tehase andmetel 5,1 ja esiveolisel 4,5 l / 100 km. Raskema Qashqai+2 kütusekulu on igas variandis pisut suurem.
Tegelik sõiduproov tehase-kütusekuluni loomulikult jõuda ei lase, mägiseid teid ning pisut linnasõitu sisaldaval trajektooril jääb nii Qashqai kui ka Qashqai+2 stopp-stardiga varustatud variandi kütusekulu kindlalt üle kuue liitri saja kilomeetri kohta. Stopp-stardi kohta, millega proovisõiduauto varustatud on, võib seejuures öelda vaid kiitvaid sõnu, see töötab igati kenasti. Kuigi välimuselt ja tehnika poolest vägagi sarnased, on Qashqai ja Qashqai+2 uue mootoriga varustatuna oma sõiduomadustelt kaks täiesti erinevat autot. Mägistel Hispaania teedel tundub 1,6liitrine Qashqai+2 jaoks pisut nõrgaks jäävat, samas kui paarsada kilo kergema viieistmelise Qashqai jaoks on sel jõudu küllaga.
Mida uut mootorit tutvustades rõhutatakse, on tõsisasi, et selle maksimaalne pöördemoment on sama, mis kaheliitrisel, kusjuures see saavutatakse juba madalamatel pööretel. Samas jätab tootja targu rääkimata uue mootori võimsusest, mis on kaheliitrise 110 kW asemel 96 kW. Loomulikult avaldub mootorivähendus ka kiirendusvõimes. 1,6liitrise diiselmootoriga esiveoline Qashqai kiirendab tehase andmetel 0–100 km/h 10,3, Qashqai+2 10,9 sekundiga, kaheliitrise mootoriga olid need andmed vastavalt 9,9 ja 10,1 sekundit.
Suurt lõbu ei tasu uue diiselmootoriga Qashqai roolist otsida, eriti kui otsustatakse eelistada seitsmeistmelist Qashqai+2. Teiselt poolt saab aga tõdeda, et just oma praktilisuse tõttu Eestis laineid löönud mudel on säästliku diisli näol praktilisust veelgi juurde saanud. Ühes päevas, muide, toodetakse Inglismaal Sunderlandis asuvas tehases kokku umbes nii palju Qashqaisid, kui Baltikumis tänavuse aasta jooksul maha müüdud on.
uue mootoriga Qashqai tasub kaalumist, aga kui ostuga pole kiiret, on mõistlik ära oodata ka stopp-start.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind22 520 eurot (352 361 kr) |
MootorR-4, diisel, 1598 cm³ |
Võimsus96 kW (130 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment320 Nm 1750 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus190 km/h |
Kiirendus10,3 s |
Kütusekulu5,5/3,9/4,5 l / 100 km |
Hooldevälpteadmata |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |