Lahinguks valmis

lai valik mootoreid, varustust ja keretüüpe, säästlik, nägus jalaruum tagaistmel, mõned ergonoomikaapsud

Uued mootorid, keretüübid, varustus ja disain: Opel Astra viiakse sügiseks tippvormi. Pole ka ime, sest siis esitletakse uut Volkswagen Golfi, mille tulekuks peakski rivaalid valmistuma.

Ühes mudelivärskendusega, mille silmaga nähtavaima osa moodustavad natuke muudetud esi- ja tagaosa disain, lisandub Astra mudelivalikusse sedaankere. Kokku on see neljas – lisaks luukpärale, universaalile ja kolmeukselisele GTC-le – ning erinevalt eelmisest sedaanist müüakse seda peaaegu kogu Euroopas. Põhituruks jääb prognooside kohaselt siiski Ida-Euroopa ja eelkõige Venemaa ning seepärast toimus neljaukselise Astra maailmaesitlus äsja Moskva autonäitusel.

Valem, kus luukpärakerest vormitakse hiljem sedaan, ei tööta üldjuhul kuigi hästi. Hirmkoledaid näiteid lähiajaloost võiks tuua ridamisi. Astra puhul on siinkohal üllatavaid asjaolusid lausa kaks: esiteks on Opeli uus sedaan ilus, peaaegu et sama ilus kui teised keretüübid. Ning teiseks fakt, et esmapilgul võimatu ülesandega tuli toime just Opel – mark, mis veel mõni aasta tagasi tegi Toyotaga võrreldavalt absoluutselt tähelepandamatu disainiga autosid.

Tagaistmel ikka vähe ruumi

Astra sõitjateruumis leiab uusi materjale ning põnevat lisavarustust, üldpilt on kvaliteetne ja nägus, kuigi nagu varemgi, tekitab esialgu kasutamisel kõhklusi nupurohke keskkonsool. Endiselt on alles Astra üks põhimiinus – napp põlveruum tagaistmel. Pika juhi taha ei mahu sama pikk reisija kuidagi. Sedaani pakiruumi 460 liitrit on väga hea näitaja, mis ületab luukpära oma 90 liitriga, kuid selle kasutusvõimalusi piirab väikesevõitu laadimisava.

Sedaani mootorivalik jääb veidi alla luukpära ja universaali omale, kuid on sellegi poolest lai. Proovitud võimsam 130hobujõuline diisel on küll üsna lärmakas, aga ka väga säästlik ja keskkonnasõbralik, saades EcoFlex-seades koos start-stopp-süsteemiga tehase lubaduste kohaselt hakkama vaid 3,7 liitri kütusega 100 kilomeetri ning 99 grammi CO2ga/km kohta.

Kui muus osas öeldakse Astra nüüd päris valmis olevat, siis mootorite vallas on veel uudiseid oodata. Järgmise aasta alguses jõuab müügile näiteks kahe turboga diiselmootor. Varem Insignial nähtud jõuallikal annab väiksem turbo jõudu madalatel pööretel ning suurem kõrgetel. Nii on 80 protsenti maksimaalsest neljasajast njuutonmeetrist saadaval juba 1250 mootoripöördel. Lühike sõit kinnitas küll, et mootoril on karu jõud, kuid paremini oskaks sellest rääkida pärast põhjalikumat proovimist. Lisaks BiTurbole on Opelil plaanis juba lähikuudel esitleda täiesti uusi mootoriperekondi – nii diisleid kui bensiinimootoreid, ning neid ka Astral rakendada.

Viimasel ajal on Opelil kombeks autosid välja anda vaid elektrooniliselt seatava FlexRide-veermikuga, nii ei saa midagi rääkida tavavedrustusest. Umbes 900eurose hinnaga FlexRide on küll hästi õnnestunud, mugavusseadmes tõesti pehme ja sportlikus jäigem ja konkreetsem. Päris sportlik pole diisel-Astra küll siiski kunagi, selleks tuleb vaadata võimsaid bensiiniversioone. Muuseas, kõikidel GTC-del ja OPC-l on nüüd kasutusele võetud HiPerStruts-nimeline esivedrustus, mis peaks parandama auto kiirestisõidu-omadusi.

Hinnad lähevad odavamaks

Uue Golfi tulek on Opeli pannud järgiandmisi tegema ka hindade osas. Praegu maksab odavaim Astra 15 200 eurot, uuenenuna sama mootori ja varustustaseme juures aga 14 890 eurot. Sedaankerega Astra saab kätte 15 390 euroga – see on 1,4liitrise bensiinimootori ja Essentia-varustuses. Endiselt ei saa Astrad baasvarustusega kiidelda, nimetamisväärsetena sisaldab see näiteks esimesi elektriaknaid ja konditsioneeri. Lisavarustuse hulk on aga muljetavaldav, pakutakse ka kõiksugu kõrgtehnoloogilisi lahendusi, näiteks eriti taibukaid, ise oma töörežiimi valivaid esitulesid ning täiustatud Opel Eye kaamerasüsteemi, mille abil toimivad mitmed juhiabiseadmed.

Astra on parem kui varem ning sellest pakutakse veelgi suuremat hulka versioone, kuid mõned vead elasid ka mudelivärskenduse üle.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind20 480 €
MootorR-4, diisel, 1686 cm³
Võimsus96 kW (130 hj) 4000 p/min
Pöördemoment300 Nm 2000–2500 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus206 km/h
Kiirendus11,3 s
Kütusekulu4,3 / 3,4 / 3,7 l
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.