Eriti nutikas B-Max
Fordi väikese mahtuniversaali, Fiestast vaid kümmekond sentimeetrit pikema B-Maxi muudab eriti praktiliseks nutikas ustelahendus.
Eesmisest hingedel uksest ning tagumisest liuguksest kombinatsiooni kasutatakse mitmel mahtuniversaalil, kuid Ford astub B-Maxiga sammu kaugemale, kaotades B-piilari ehk nn ukseposti. Kui mõlemad uksed avada, tekib poolteistemeetrine ava.
Kus niisugusest lahendusest enim kasu tõuseb, oskab küllap iga autokasutaja omast kogemusest öelda. Mõned näited: pääs tagaistmele sujub lihtsamalt, mugavamalt saab tõsta tagaistmele või selle ette põrandale poekoti, mugavamalt saab paigaldada lapseistme ja aidata sinna istuma lapse. Kui tarvis vedada suuremat kraami, muide, lisaks tagaistmetele, saab alla saab klappida ka parempoolse esiistme, võib selle hõlpsalt auto küljelt sisse tõsta jne.
Ruumi jätkub piisavalt nii esimesse kui ka tagumisse istmeritta, pakiruum mahutab 304 liitri jagu kraami. Kui seljatoed alla klappida, tekib sileda põrandaga kaubaruum mahuga ligemale 1,4 kuupmeetrit.
Millised on keskpiilarita lahenduse miinused? Erilisi ei olegi, või kui, siis esiistmete turvavööde kinnitumine istmeseljatugedele, sealt on neid tõesti veidi ebamugavam peale tõmmata kui nn uksepostilt.
Mõistagi tähendas keskpiilarita lahendus täiendavaid proovikive inseneridele: tugevdati mõlema ukse konstruktsiooni, suuremat koormust taluma pidavates kohtades võeti kasutusele kõrgtugev boorteras. Pärast nimetatud ja mitmeid muid täiustusi summutavad ukseraamid kokkupõrkelööki nagu keskpiilar.
Kolmesilindriline mootor
B-Maxi hinnad algavad praegu, mil käsil sooduspakkumine 11 320st eurost (tavahind 13 300 eurot), mis tähendab, et umbes 4000 eurot madalamalt kui Opel Merival, Fiat 500 L maksab aga B-Maxist umbes 3000 eurot rohkem.
Varustus on baasmudelil klassile iseloomulikult üsna tagasihoidlik, olulisema puudusena läheb kirja baasmootori (1,4liitrine, 90 hobujõudu arendav bensiinimootor) puhul nimekirjast puuduv stabiilsuskontroll. Teiste jõuallikate puhul sisaldub see siiski ka odavaimas paketis. Võimaluste loetelu on aga pikk: kiirushoidikust häälkäsklustest arusaamiseni ja linnakiirustel töötava automaatpidurdini.
Lisaks nimetatud 1,4liitrisele kuuluvad bensiinimootorite valikusse veel 1,6ne 105hobujõuline ning üheliitrise mootori kaks võimsusversiooni: 100 ja 120 hobujõudu. Diisleid sisaldub valikus kaks: 75- ja 95hobujõuline.
Prooviautot viis edasi liitrise töömahuga ja kolme silindriga jõuallika võimsaim versioon. Kolmesilindriliste seas torkab see silma viimistletud käiguomadustega ning annab väikesele mahtuniversaalile igati piisava dünaamika. 170njuutonmeetrine pöördemoment antakse juhi kasutada juba alates 1400 pöördest minutis ja seda jätkub kuni 4500ni. Praktikas tähendab see reibast möödasõidukiirendust ning piisavat paindlikkust.
Keskmiseks kütusekuluks teatab Ford 5,1 liitrit sajale kilomeetrile, Autolehel kujunes linna- ja maanteesõidu keskmiseks talvistes oludes 6,6 liitrit.
Juhitavuselt kuulub B-Max klassi tippu – reibas, konkreetne, aktiivne, armastab sõita. Üsna jäik vedrustus ning madala profiiliga rehvid tähendavad aga raputamist ebatasasel teel, kuid robustsest kloppimisest on asi kaugel. Vedrustus töötab progresseeruvalt ja teravaid lööke ei lase sõitjateni kanduda.
Sõidumüra on talvises oludes naastrehvidega sõites raske üldisesse konteksti panna, kuid kuuldu põhjal võib arvata, et B-Max kuulub klassi keskmike hulka.
Nutikas uskselahendus muudab B-Maxi mitmest rivaalist paraktilisemaks. Plussiks on ka soodne hind, vedrustus võiks aga olla mugavam.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind13 620 € |
MootorR-3, otto, 999 cm³ |
Võimsus88 kW (120 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment170 Nm 1400–4500 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus209 km/h |
Kiirendus8,5 s |
Kütusekulu6,6/4,3/5,1 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |