Natuke ilmetum, aga palju nutikam
Uuendatud E-klassil on üle 18 aasta taas nelja asemel ainult kaks esituld. Natuke tavapärasemale välimusele vastukaaluks meelitab kliente terve rida uusi juhiabisüsteeme.
E-klassi mudelivärskendus tehti põhjalikum kui tavaliselt – jah, ka E-klass sai muudetud kujuga laternad ja kaitserauad, kuid lisaks sellele veel uusi mootoreid, uusi juhiabisüsteeme ja uusi võimalusi autot isikupärastada.
Näiteks pakutakse E-klassi puhul esmakordselt kahe erineva disainiga esiosa: Avantgarde tähendab suurt kolmeharulist tähte kahe ribiga iluvõrel ning standardlahendus Elegance kolmeribilist iluvõret ja embleemi tavapärases kohas mootorikattel. Väliselt äratuntavaim muutus puudutab siiski esilaternaid, mis viidi ühe klaasi alla. Küllap tegi tulede ühte korpusesse viimine lihtsamaks uute nutikate lahenduste kasutuselevõtu. Nimelt pakutakse E-klassile lisavarustusena erakordselt intelligentseid täisleedlaternaid, mis kõige muu kõrval suudavad tuvastada vastutuleva auto asukoha ja selle valgustatavast alast välja jätta – see tähendab, et tee on valgustatud nii vastutuleva autoni kui ka selle ümber, kuid auto juht jääb pimestamata. Nii polegi tavaliselt ümberlülitust lähituledele enam tarvis.
Mercedes-Benz ongi uuendatud E-klassi puhul eriti uhke ohutust tõstvate lahenduste üle, isegi tuleval S-klassil olevat lisaks veel ainult pilt infrapunakaameralt – kõike muud saab ka E-klassile. Näiteks suudab see kiirusteni 50 km/h ohu korral (jalakäijad või takistused teel) ise hädapidurduse teha ja avariid vältida. Sõidurajal püsimise abisüsteem keerab auto õigele teele tagasi, manööverdamisel kuvatakse ekraanile 360kraadine pilt auto ümbert jne.
Sõitjad tunnevad turvalisuse taotlust kohe autosse istudes: kinnitage turvavöö ning auto kisub need korraks pingule, et keha-riiete ja vöö vahele liigset õhku ei jääks.
Suur diisel on parim valik
Uuendatud on mootorivalik: sõita saime nii päris uue kaheliitrise neljasilindrilise E250 kui kolmeliitrise topeltturbo V-6 E400ga. Seejärel veel E500ga (4,7liitrine turbo-V-8) ning värskendatud diisliga E350 CDI BlueTEC (3,0 V-6). Kõige esimesest võetakse 155 kW / 211 hj ning saavutatakse seejuures keskmine kütusekulu 5,8 l / 100 km. Seda, et tegu pole sugugi aeglase autoga, näitab 0–100 km/h kiirendusnumber 7,4 sekundit. Sõidul see mootor erilist muljet siiski ei avalda, liigutades E-klassi küll vaevatult, kuid ei enamat – valik laisale sõitjale, kel kuhugi kiiret pole. E400 asemel soovitame võimalusel valida juba E500. Põhjuseid on kaks: vaatamata väikesele vahele dünaamikanäitajates (5,3 vs. 4,9 s 0–100 km/h) on V-8-l jaksu ikkagi märksa enam – jõuvarud on parasjagu sellised, et hetkekski ei teki puudujäägi tunnet – ja V-8 teeb palju paremat häält! Kõige parem valik on siiski E350 CDI. Sellest, et tegu on diisliga, saab aru vaid piiratud pööretega tahhomeetrilt, ent mootori hääl (tavasõidul hääletus) ning eriti pakutav dünaamika löövad pahviks. Numbrid numbriteks, kuid palju väiksema kütusekulu juures ületab sõidutunne oluliselt E400 ja on igati võrdväärne E500ga.
Sõitjateruum on jäänud suures osas endiseks, see on ootuspäraselt vaikne ja mugav. Tagumine iste passib paremini kahele sõitjale, sest keskmine koht on üsna ebamugav, ka segab kõrge kesktunnel. Sama kehtib üldjoontes ka konkurentide kohta.
Pakutakse lausa nelja erinevat veermikuvalikut ning olgu tegu siis õhk -või tavavedrustusega, kiitust väärivad nii mugavus kui ka juhitavus.
Värskendusega on enamiku versioonide hinnad üldiselt õige pisut kasvanud: algavad need napilt 40 000 eurost madalamalt ja ulatuvad E500 4Maticul üle 70 000 euro, AMG-mudelitel üle 100 000 euro. Rivaalidest kipub BMW 5. seeria olema veidi kallim ja Audi A6 pisut odavam.
Uut E-klassi tasub oodata, väga hea auto on nüüd veel parem – ökonoomsem ja turvalisem.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind52 824 € |
MootorV-6, diisel, 2987 cm³ |
Võimsus185 kW (252 hj) 3600 p/min |
Pöördemoment620 Nm 1600–2400 p/min |
Käigukast7käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus6,6 s |
Kütusekulu6,9/4,7/5,5 l / 100 km |
Hooldevälp25 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad11 |