Kas maailma parim supersedaan?

Kui uus Mercedes-Benz E63 AMG suudab kiirendada samas tempos Ferrari Enzoga ning järgmisel hetkel muutuda praktiliseks, mugavaks ja tasaseks pereautoks, kerkib pähe pealkirjas esitatud küsimus.

Mõnikümmend lisahobujõudu ja esmakordne nelikvedu E-klassi AMG ajaloos muudavad värskendatud E63 AMG tõepoolest pööraselt kiireks. 0–100 km/h kiirendusaeg on kahanenud tasemele, milleni ei küündi paljud täisverelised, ülikallid ja eksklusiivsed sportautod. Kolmest pakutavast versioonist nobedaim jõuab selleni vaid 3,6 sekundiga. Ehk täpselt sama ajaga nagu Ferrari Enzo! Veel võrdluseks: eelkäija, E63 AMG, spurdib sama kiiruseni 4,5 ja praegune BMW M5 4,3 sekundiga.

Numbritest paberil on isegi imepärasem selle auto mitmekülgsus. Meeletule võimsusele-kiirusele vaatamata ei jää AMG rahulikul sõidul sugugi maha E-klassi baasmudelist. Ruumi on ju palju, tavaseadistuses vedrustus ületab auke mugavalt, kapoti alt kostab vaid madalat tasast jõminat ning rohke varustus pakub kõike, mida oodatakse luksusautolt. Eriti tasub kiita tippversiooni istmeid, mille funktsioonide nimekiri on pikem kui mõne auto baasvarustuse oma: need on ortopeedilised (õhkpatjadega seatavad), sõidudünaamilised (pumbatakse kurvides õigest kohast paremini toetama), ventileeritavad, soojendusega ja masseerivad, elektrilisest liigutamisest ning mäluseadetest rääkimata.

585 hj ja 800 Nm

Auto teine loomus avaldub siis, kui juht teistsugust naudingut soovib. Piisab vaid hetkelisest gaasipedaali põhjavajutamisest, et 585 hj ja 800 Nm muudaks teised liiklejad hämuks tahavaatepeeglites ning halva õnne korral jätaks teid juhilubadest pikaks-pikaks ajaks ilma. Korralik kiirendusvõime säilib ka veel maksimaalse võimaliku 250 km/h (nagu ikka – elektrooniliselt piiratud) lähedale jõudes! Muljet avaldavad, kuigi natuke tasasemad kui näiteks eelmise põlvkonna CLS AMG-l, on ka mootorikatte alt ja väljalaskesüsteemist kostuvad hääled, mida gaasi maha lastes või käiguvahetusel ilmestavad valjud kärinad ja paugud. Ainuüksi selle helitausta kuulamiseks vajub gaasijalg ikka ja jälle sügavamale. Võimsusele vastavad ülitõhusad pidurid, neid maksimaalselt kasutades jääb rinnakorvile turvavööst punane jutt ning ettepoole tungiv veri muudab pilgu mõneks hetkeks uduseks. Sugugi pole tunda ligi kahetonnist massi: täpne rool ja vilgas vedrustus võimaldavad ka kurve väga kiiresti läbida, pidamine lihtsalt ei kao. Kokku annab nelikveoline E63 AMG sõiduelamuse, mis finantsküsimuste puudumise korral paneks igapäevasõidukit valides tõepoolest esmajärjekorras just selle peale mõtlema!

Natuke teise loomusega on tagaveoline E AMG: ohtlik nimelt, kui satub mittespetsialistist juhi kätte. Kui 4Maticul suunatakse 33% veojõust esiratastele ja seeläbi püsib tagumine ots kindlalt maas, siis tagaveolise auto taltsutamisega on ka kuival asfaldil tükk tegemist. Sel on jõudu lihtsalt liiga palju ja kui juhiabiliste tööd vähegi pärssida, löövad tagarattad kogu aeg tühja. Seega, kui uus AMG juba valida, siis Eesti oludes on ainuõige otsus osta nelikveoline.

10 000 euro eest veelgi võimsam

Kui AMG hobujõududest tundub väheks jäävat või pole rahaga ikka tõesti mitte midagi targemat teha, müüakse lisana varasema Performance Packi asemel nüüd S-mudelit. See annab 28 hobujõudu lisavõimsust, 0,1 sekundi võrra lühema kiirendusaja, tagumise diferentsiaaliluku, natuke teises seades vedrustuse ja mõned muudetud välisdetailid. Kuid kuna sõidul on vahe mitte-S-iga vaevutuntav, näib selle eest enam kui 10 000 euro juurdemaksmine täiesti ebamõistlikuna. Iseasi muidugi, kui mõistlik on üldse osta autot rohkem kui 100 000 euro eest. Nimelt maksab kõige odavam E63 AMG 99 768 eurot, 4Matic 103 560 eurot ja S 4Matic 114 624 eurot, universaalkere lisab veel mõned tuhanded. Kuigi varustus on rikkalikum kui tava- E-klassil, võib hea tahtmise korral mitukümmend tuhat eurot veel lisadele kulutada!

Nelikvedu teeb E63 AMG-ga imet. Supersedaan, mis sobib hästi ka igapäevakasutusse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind103 560 €
MootorV-8, otto, 5461 cm³
Võimsus410 kW (557 hj) 5500 p/min
Pöördemoment720 Nm 1750–5250 p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus3,7 s
Kütusekulu14,4/7,9/10,3 l / 100 km
Hooldevälp25 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.