Lõpuks ka diisel koos automaadiga
Subaru Legacy ja Outbacki uuenduskuuri olulisim uudis on Outbacki valikusse jõudnud diiselmootorist ja automaatkäigukastist koosnev komplekt.
Diiselmootor sobib Outbacki maastikuautolaadse olekuga suurepäraselt, pakkudes kuhjaga pöördemomenti (350 Nm) ja mõistlikku kütusekulu (6,3 l/100 km tehase andmetel) ning automaatkäigukast Lineartronic muudab mõistagi auto kasutamise linnas mugavamaks.
Tänu fikseeritud ülekandesuhetele jätab variaatorkäigukast endast mulje kui n-ö tavalisest automaatkastist, juht tajub käiguvahetusi ning jõuülekanne on vaba variaatorile iseloomulikust venitamisest, ka töötab loogiliselt käikude käsitsi vahetmine. N-ö käike leidub diiselmootoriga kombinatsioonis seitse, aga kui sama käigukast monteeritakse bensiinimootori külge, siis kuus.
Diiselmootori ja automaatkäigukastiga versioon maksab Outbacki valikust kõige rohkem: baasvarustuses 31 500 eurot. Tuleb lisada, et Outbacki baasvarustus on ülirikkalik, lisade nimekirja peavad vaatama need, kes soovivad näiteks nahkistmeid, navigatsioonisüsteemi ning võtmeta sisenemist-käivitamist.
Kaheliitrist diiselmootorit uuenduskuuri käigus ei muudetud, see arendab endiselt 150 hobujõudu, kiirendab reipalt, kuid akustilistelt omadustelt võiks olla viimistletum. Viimane tähelepanek käib ka Outbacki vedrustuse kohta, ühtpidi paneb see rõhku mugavusele, teisalt raputab järsemates kruusateeaukudes üsna tahumatult.
Maastikul saab Outback hakkama hästi, seda enam, et tegemist pole maastikuauto, vaid suurendatud läbivusega sõiduautoga: kasuks tuleb 20sentimeetrine kliirens ning arukalt toimetav mitmekettalise siduriga nelikveosüsteem, mis tavaoludes jagab veojõudu suhtes 60 : 40, kuid võib seda suhet vastavalt vajadusele korrigeerida.
Väliselt tunneb uuendatud Outbacki ära näiteks suuremate udulaternate, varasemast erineva kaitseraua ja radiaatorivõre järgi. Ka sisemuse uuendused jäid üsna põgusaks: musta värvi keskkonsool, uus LCD-ekraan näidikuplokis, uued näidikud ja veel mõned pisiasjad. Ruumi jätkub Outbackis endiselt lahedalt ning ka pakkidele leidub piisavalt kohti.
Uuendatud bensiinimootorid
Kui diisel jäi uuenduskuurist puutumata, siis Legacy ja Outbacki bensiinimootoreid siiski värskendati. Kaheliitrise võimsus ja pöördemoment jäid samaks, kuid kütusekulu langes liitri võrra (varem oli 8,1, nüüd on 7,1 l/100 km), 2,5liitrine muudeti kuus hobujõudu võimsamaks (173 hj) ja 0,8 liitri võrra ökonoomsemaks (7,3 l / 100 km), langes ka hoolduskulu, kuna rihma asemel pruugitakse nüüd kettajamit.
Universaalne sõiduvahend, mis saab hakkama nii maastikul kui teedel, viimistletum vedrustus ning vaiksem diisel tuleksid aga kasuks.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind31 500 € |
MootorB-4 diisel, 1998 cm³ |
Võimsus110 kW (150 hj) 3600 p/min |
Pöördemoment350 Nm 1600–2400 p/min |
Käigukastvariaatorkäigukast |
Tippkiirus195 km/h |
Kiirendus9,7 s |
Kütusekulu7,6/5,6/6,3 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |