Natuke kiirem Juke
Nissan Juke, üks ägedama välimusega linnadžiipe, häälestati pisut sportlikumaks ja lisati täiendnimi Nismo.
Nismo viitab Nissani võidusõiduharule (Nissan Motorsport International) ning sealt ei ole raske tuletada, millist autoostjate gruppi Juke’i erimudel võluma peaks. Muide, see, ilmselt mitte just suur seltskond, kes tahab väikest linnadžiipi särtskamas kastmes, on rivaalide poolt üsna unarusse jäetud. Igal juhul peaks 200hobujõuline Juke’i versioon need nn vasakukäelised viiuldajad õnnelikuks tegema.
Eks vist teebki. Välja näeb see agressiivsem kui tavamudel, mõjudes laiema ja rohkem teele „kleebituna”, kuid säilitades kõik Juke’i välimuse võlud. Endiselt omapärane, endiselt väljakutsuv ja pehmelt öeldes vastakaid arvamusi tekitav.
Sisemus rõhutab Nismo-Juke’i sportlikke ambitsioone, seda alates punase joonega tähistatud rooli nn keskkohast kuni korralikku külgtuge pakkuvate istmeteni. Rool on osaliselt kaetud Alcantaraga, mis annab kätele n-ö parema pidamise. Tagaistmel on kitsas ja tõusva aknajoone tõttu ka üsna klaustrofoobiline tunne.
Liiga alajuhitav
Ka tavamudelil kasutatavale 1,6liitrisele turbomootorile Nismo tarvis lisatud kümme hobujõudu ja njuutonmeetrit (kokku vastavalt 200 ja 250) ei tähenda mõistagi mingit suurt hüpet dünaamikas, kuid väikest siiski: tavamudel teeb 0–100 km/h 8 sekundiga, Nismo 7,8 sekundiga. Siin ja edaspidi käib jutt prooviautost, kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja esiveolisest mudelist. Nismo-Juke’i saab ka nelikveolisena, kuid sellisel juhul lisandub paketti paraku variaatorkäigukast.
Vedrustus häälestati sportlikumaks, kuid põhimõttelisi muudatusi ei tehtud, ees toestavad rattaid MacPhersoni püstmikud, taga tuleb leppida lihtsa väändetalaga. 1,3tonnise tühimassiga linnadžiibi kere kaldumine kurvides on küll kindlasti väiksem kui tava-Juke’il, kuid samas käitumine üldisemalt võttes liiga alajuhitav.
Kiireks rajasõiduks Nismo-Juke eriti ei sobi, kurvides tuleb tema otse libisemise kirele vastuseismiseks hoog liialt maha pidurdada, kuid lihtsalt reipam sõit käänulisel teel suudab lõbu pakkuda küll. Seda eriti siis, kui on lülitatud sisse sportprogramm, mis muudab mootori reaktsiooni gaasipedaalile teravamaks.
Kalleimast 190hobujõulisest tava-Juke’ist maksab Nismo umbes 3000 eurot rohkem – 23 990 eurot, kuid ka varustus on väga hea.
Omapärane ja kiire linnadžiip, mis tegelikult võiks nii võimsuse kui ka juhitavuse mõttes astuda veel sammu edasi.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind23 990 eurot |
MootorR-4, otto, 1614 cm³ |
Võimsus147 kW (200 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment250 Nm 2400–4800 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus215 km/h |
Kiirendus7,8 s |
Kütusekulu9,1/5,6/6,9 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |