Kellele sobib pistikuhübriid?
Autolehelt on viimasel ajal korduvalt küsitud pistikuhübriidide kütusekulu ja kasutusomaduste kohta. Audi A3 Sportback e-tron sobib suurepäraselt neile küsimustele vastamiseks.
Selle hübriidajam kombineerib 1,4liitrise bensiinimootori (150 hj ja 250 Nm) ja elektrimootori (102 hj ja 330 Nm), süsteemi väljundvõimsus on 204 hobujõudu ja 350 njuutonmeetrit. Keskmine kütusekulu jääb tootja teatel 1,5–1,7 liitri vahele sajal kilomeetril. Puhtalt elektriline sõiduulatus on sel umbes 1,65tonnise tühimassiga autol samadel andmetel kuni 50 kilomeetrit.
1. katse: sõit elektriga
Audi Tallinna esindusest sõitu alustades näitab reisiarvesti elektriliseks sõiduulatuseks 41 kilomeetrit. Katsesõidul jätkub akut Tallinna tüüpilises tööpäevaliikluses (sees nii 30 km/h alasid kui ka 70 km/h lõike, keskmine kiirus 36 km/h) 37 kilomeetriks. Neljakilomeetrisest erinevusest prognoosi ja tulemuse vahel ei maksa vandenõud otsida – ennustus oli tehtud varasemat sõitu arvestades. Seega oli 37 kilomeetri kütusekulu selle sõna otseses tähenduses null. Aku mahutab 8,8 kW/h. Tehes lihtsustatud arvestuse andmetega, et kilovatt-tunni hind on 10 senti ja et täis aku sai täiesti tühjaks (mis ju tegelikult päris nii pole), näeme, et 37 kilomeetrile kulus 88 senti, sajale kilomeetrile kulunuks seega 2,37 eurot ehk umbes kaks liitrit bensiini.
2. katse: kui elekter „saab otsa”
Kui elektriline sõiduulatus läbi, hakkab auto tööle nagu tavahübriid, kombineerides elektri- ja bensiinimootorit. Katsesõit jätkub valdavalt linnas, kuid tuleb sisse ka kümmekond kilomeetrit 110 km/h sõitu ja umbes teist sama palju 90 km/h. Selle tulemusena näitab reisiarvesti 100 kilomeetri läbimisel keskmiseks kütusekuluks 3,8 liitrit (keskmine kiirus 40 km/h).
3. katse: nii, nagu ei peaks
Sõidu kolmandas osas kasutan pistikuhübriidi katse huvides nimme nii, nagu see pole mõeldud. Siirdun laadimata akuga lühikese linnasõidu järel maanteele – keskmine kulu on 6,4 liitrit sajale kilomeetrile keskmise kiirusega 76 km/h.
Kellele sobib?
Kui teie sõidud koosnevad peamiselt pikkadest sõitudest maanteel, on ökonoomseim valik diisel – maanteel ei anna ei e-tron ega ükski teine pistikuhübriid säästuefekti. Küll aga võib kiita Audi pistikuhübriidi dünaamikat – möödasõidud sujuvad kui muuseas.
Ja veel: kui teil puudub võimalus akut laadida, ehk et te ei kasuta hübriidi pistiku-võimalust, ei saavuta te ka loodetud säästu.
Seega sobib pistikuhübriid ennekõike neile, kes sõidavad palju linnas, kellel on laadimisvõimalus ja kes kasutavad sõidukit paljuski nagu elektriautot, kuid teevad vahel ka pikemaid maanteesõite, kus elektriauto kasutamine on suisa võimatu või vähemalt väga tülikas.
A3 Sportback sobib ka oma olemuselt väga hästi eelkirjeldatud autokasutuseks – piisavalt kompaktne, et mitte muutuda linnas tülikaks, piisavalt stabiilsete sõiduomadustega, et läbida ka pikki vahemaid, ning parasjagu ruumikas, et teenida pereautona. Küll aga maksab pistikuhübriid A3 Sportback kõrget hinda, alates 38 800 eurost, ja selle baasvarustus on lünklik
Õigel kasutamisel vägagi ökonoomne, aga kalli soetushinnaga pistikuhübriid.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind38 800 eurot |
MootorR-4, otto, 1395 cm³ ja elektrimootor |
Võimsus150 kW (204 hj) |
Pöördemoment350 Nm |
Käigukast6 käiku, automaatne |
Tippkiirus222 km/h |
Kiirendus7,6 s |
Kütusekuluk 1,5 l / 100 km |
Hooldevälpvastavalt näidikule |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad7 |